FAQ-PPC reklama
Čo je to PPC reklama?
PPC reklama je najvýhodnejší spôsob prezentácie na internete v pomere cena / výkon. PPC je skratka anglického Pay Per Click-plaťte za kliknutie. To znamená, že neplatíte za zobrazenie, ale až za zákazníka, ktorý pristúpi na Vaše stránky.
———
Kde sa PPC zobrazuje?
PPC reklama sa zobrazuje vo vyhľadávačoch (Zoznam, Google, Centrum atď) a v rozsiahlej obsahovej sieti (napr. AdSense).
———
Čo je to CTR?
CTR (clickrate): Vyjadruje úspešnosť kampane v percentách. Je to percentuálny pomer medzi zobrazením a prístupom. Napr. Váš odkaz videlo 100 ľudí a 5 naň kliklo. Máte teda úspešnosť 5%.
———
Čo je to CPC?
CPC: Je cena, ktorú si systém berie za kliknutie (líši sa od ponúkanej ceny).
———
Čo je to kw (Keyword)?
Kľúčové slovo na ktoré bude inzerát vyskakovať (napr: topánky, mikiny košele ...).
———
Čo znamená SEM?
SEM (Search Engine Marketing): Všetky platené formy reklamy vo vyhľadávačoch.
———
Čo znamená SEO?
SEO (Search Engine Optimalization): Ovplyvňuje výsledky hľadania vo fulltexte. S neistými výsledkami.
———
Denný rozpočet kampane
Je peňažne vyjadrený denný limit, ktorý systém neprekročí. Ak dôjde k dosiahnutiu denného limitu, zobrazovanie inzerátov sa pozastaví a spustí sa zase druhý deň. Vďaka tomu môžeme regulovať mesačný rozpočet kampane. Ak je denný limit napr.10 Euro, utratíte mesačne max.30X10 Euro kreditu.
———
Vyhľadávacie a obsahová sieť
Vyhľadávacia sieť
Vyhľadávacia sieť je skupina internetových serverov, na ktorých sa zobrazujú inzeráty vo výsledkoch vyhľadávania. V tejto sieti sa zobrazujú inzeráty cielené na výraz, ktorý používateľ hľadá. Ak napríklad používateľ vo vyhľadávači hľadá slovo "kniha", tak sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí inzeráty s ponukou kníhkupectvá, antikvariátov a knižníc, ktoré cielia na to čo užívateľ hľadal.
Obsahová sieť
Obsahová sieť je skupina partnerských webových stránok, ktoré na svojich stránkých zobrazujú kontextovú reklamu.
———
Čo je sledovanie konverzie?
Konverzia je stav, keď sa návštevník vašich stránok, stáva zákazníkom (vykoná požadovanú akciu). Nejde ale len o to, či návštevníci na Vašich stránkach niečo nakúpi (čo považujete na vašich webových stránkach za konverziu je len na vás). Pomocou konverzných štatistík môžete sledovať, koľko používateľov, ktorí prišli na váš web prostredníctvom PPC, dokončili nejakú akciu (napr. objednali produkt v e-shope, zaregistrovali sa v newsletteru apod).
Konverziami sa najčastejšie sleduje:
* Nákup v e-shope
* Registrácia užívateľov
* Prihlásenie k odberu newsletteru
* Odoslania dopytu alebo dotazu, cez webový formulár
* Stiahnutie dema programu, cenníku a podobne
* Zobrazenie kontaktných informácií
* A ďalšie akcie užívateľov