Email marketing v B2B businesse
23.06.2010 21:39Email marketing je veľmi lákavým nástrojom - je lacný, rýchly a je možné s ním osloviť veľa záujemcov. V B2B businessu však jeho využitie vďaka stúpajúcemu výraznému množstvo spamu posledný dobou stagnuje.
Jednou z ciest je rezignovať na emailing ako akvizičnú nástroj a sústrediť sa na emailing k existujúcim zákazníkom. Komunikácia s existujúcimi zákazníkmi využíva napríklad česká pobočka spoločnosti Hewlett Packard, pravidelne im rozosiela newslettery.
Newsletterom naopak príliš neveria v spoločnosti Dell. Chybu vidia v tom, že firmy newslettery často generujú preto, aby sa niečo dialo, ale ich obsah má často diskutabilná informačnú hodnotu. Dobrú skúsenosť majú naopak práve s emailing ako akvizičnú nástrojom. Za najdôležitejšie považujú precíznym zacielenia a znalosti daného zákazníckeho segmentu a tiež budovanie kvalitnej databázy. Najlepšie im tento nástroj pre segment firiem o veľkosti 10 až 150 zamestnancov. U nových akvizícií dosahujú výťažnosť, teda následný predaj do 14 dní, okolo 7% niekedy až 15%.
V každom prípade podľa našich doterajších skúseností stratégiu email marketingu je potrebné dôkladne budovať neustálou analýzou a vyhodnocovaním kampaní a analýzou chovania sa spotrebiteľov.
Napriek tomu, že máme bohaté skúsenosti s riadením mnohých úspešných kampaní, je potrebné povedať, že i tu platí staré dobré pravidlo a to - Nikdy nesľubuj nikomu-čo nemôžeš splniť. Čím korektnejšie a etickejšie bude Vaše obsahové posolstvo -tým dlhšie si udžíte lojálneho zákazníka. A to platí i v prípade email marketingu.
Ako vidíte, kým niektorí využívajú akvizíciu -iné zase informujú existujúcich zákazníkov.
My odporúčame kontinuálne aplikovať obe metódy, ale s precíznym zacielením.
———
SpäťDiskusná téma: Email marketing v B2B businesse
Neboli nájdené žiadne príspevky.