ss

FAQ- Analýza návštevnosti webu

Aké základné prehľady prináša analýza návštevnosti?

  • Návštevníci (Visitors) - obsahujú typy prehľadov, kde môžete vidieť z akých krajín a jazykových skupín návštevníci pochádzajú, aké percento je nových a pravidelných návštevníkov, aké prehliadače s akými technológiami používajú a pod.
  • Zdroje návštevnosti (Traffic Sources) - prehľady o tom z akých zdrojov návštevníci na vašu webstránku prichádzajú a aký je rozdiel v ich správaní sa na webe oproti návštevníkom z iných zdrojov, či reklamných kampaní.
  • Obsah (Content) - tu môžete zistiť, ktorý obsah webstránky je medzi užívateľmi najpopulárnejší, ktoré sú najdôležitejšie vstupné a výstupné stránky a nakoniec funkcia Site Overlay, pomocou ktorej môžete vizuálne vidieť na ktoré linky na stránke užívatelia klikajú najčastejšie a ktoré naopak nepoužívajú.
  • Ciele (Goals) - prehľady, ktoré umožňujú podrobnejšie rozobrať nastavené ciele webstránky, ich hodnotu a testovanie obchodného procesu (Funnel Visualization).
  • Ecommerce - špeciálny modul, ktorý treba aktivovať a ktorý využijú najmä e-shopy alebo stránky vyžadujúce presné meranie štatistík pri predaji širokého spektra sortimentu s variabilnou cenou nákupu.

Čo je počet zobrazení?

Počet zobrazení je počet vyžiadaní zobrazovaného obsahu na stránke. Môžeme merať počet vyžiadaní si HTML kódu stránky, prípadne počet zobrazení jednotlivých častí na ktoré tento HTML kód stránky odkazuje. Stále si musíme uvedomovať, že nemeriame to, čo návštevník naozaj vidí. Meriame komunikáciu medzi webovým prehliadačom návštevníka a daným webovým serverom.

Čo je počet návštevníkov?

Počet návštevníkov je štatistika interpretovaná ako množstvo návštevníkov, ktoré mal daný web v sledovanom období. V skutočnosti táto štatistika vyjadruje koľko prehliadačov (so samostatnými nastaveniami a dátami z určitej IP adresy) si za určité obdobie vyžiadalo danú stránku. Obvykle sa ako časová jednotka používa jeden mesiac. Hodnotu tohto ukazovateľa môžeme považovať za počet unikátnych návštevníkov za predpokladu, že z jedného prehliadača v počítači s nastaveniami a dátami tohto prehliadača pristupuje iba jedna osoba. Ak táto osoba využíva viacero prehliadačov, ktoré majú samostatne uložené svoje nastavenia a dáta, bude sa serveru javiť ako viacero unikátnych návštevníkov. Naopak, ak daný prehliadač v počítači využíva viacero osôb a pre tieto osoby prehliadač neukladá údaje oddelene, budú sa tieto osoby serveru javiť ako jedna osoba. V bežnej praxi sa predpokladá, že sa tieto odchýlky vyrovnajú a ich vplyv je minimálny. Takouto odchýlkou je tzv. hotelový problém.

Čo je počet zobrazení stránok?

Počet zobrazení stránok vyjadruje koľko stránok bolo vyžiadaných počas sledovaného obdobia návštevníkom webu. Tento ukazovateľ nevyjadruje počet skutočne videných stránok, ale počet zo servera vyžiadaných stránok čo kvôli rôznym technickým príčinám v realite nemusí byť ten istý počet. Odvodeným ukazovateľom je priemerný počet zobrazených stránok na 1 užívateľa.

Čo je počet zobrazení stránok?

Počet zobrazení stránok vyjadruje koľko stránok bolo vyžiadaných počas sledovaného obdobia návštevníkom webu. Tento ukazovateľ nevyjadruje počet skutočne videných stránok, ale počet zo servera vyžiadaných stránok čo kvôli rôznym technickým príčinám v realite nemusí byť ten istý počet. Odvodeným ukazovateľom je priemerný počet zobrazených stránok na 1 užívateľa.

Čo je čas strávený na webe?

Čas strávený na webe vyjadruje koľko sekúnd (minút alebo hodín) strávil návštevník počas sledovaného obdobia na webe. Odvodeným ukazovateľom je priemerný čas strávený na webe na 1 užívateľa. Meria sa čas od prvého vyžiadania si akejkoľvek stránky na webe po posledné vyžiadanie si akejkoľvek stránky na webe. Ak je čas medzi jednotlivými vyžiadaniami dlhší ako maximálne určený čas trvania jednej návštevy, bude táto návšteva zaznamenaná ako ďalšia návšteva. Tento ukazovateľ stráca svoju výpovednú hodnotu ak návštevník webu používa v internetovom prehliadači tzv. lišty (angl. tabbed browsing) pretože tento užívateľ môže mať otvorených niekoľko stránok súčasne

Čo je konverzný pomer?

Konverzný pomer (angl. Conversion rate) je pomer medzi návštevníkmi, ktorí vykonali požadovanú činnosť a všetkými návštevníkmi, ktorí mohli túto činnosť vykonať. Tento ukazovateľ sa využíva hlavne na meranie efektívnosti webu pri jeho schopnosti meniť návštevníkov na zákazníkov. Vypočítame ho ak návštevníkov, ktorí vykonali požadovanú činnosť vydelíme počtom všetkých návštevníkov, ktorí danú činnosť mohli vykonať a vynásobíme krát 100.

Vyhľadávanie

© 2010 Green marketing-Všetky práva vyhradené.