Mobilný marketing,ktorý zašiel ďaleko
29.06.2010 14:56Britská spoločnosť DVLA prišla na trh s aplikáciou pre iPhone prístroje podporujúce webové stránky Auto Trader. Aplikácia majiteľovi iPhone umožnila odfotiť štátnu poznávaciu značku vozidla a rekognoskaciu, teda identifikáciou poznávacej značky, vyhodnotiť, o akú značku a typ vozidla ide.
Pôvodný zámer spoločnosti počítal so záujmom majiteľov mobilných komunikátorov o kúpe vozidla, ktorý takto vyfotili. Aplikácia tak následne na iPhone zasielala informácie o type vozidla, priemernej cene, výbave a pripojila adresu najbližšieho značkového predajcu.
Je zjavné, že na poskytnutie týchto údajov bolo potrebné spárovať ŠPZ s typom vozidla, čo najskôr bolo na hrane miestneho zákona o ochrane osobných údajov. Spoločnosť preto projekt vzápätí zrušila s odvolaním sa na porušenie vnútorného etického kódexu spoločnosti.
V oficiálnym vyhlásením spoločnosť tiež priznala, že je týmto spôsobom možné zistiť majiteľa automobilu aj adresu, kde je automobil registrovaný.
Nech je tento príklad braný ako ponaučenie, že marketing je pomoc a služba zákazníkovi bez toho, aby kohokoľvek ďalšieho ohrozoval a škodil.
———
Späť