Fenomén- Green marketing
02.06.2010 16:13Zelený marketing zahŕňa viac ako len budovanie dobrého podnikového imidžu. Predovšetkým je to záväzok vedenia firmy podnikať spôsobom, ktorý jej zabezpečuje ekonomický rozvoj pri súčasnom uvedomovaní si zodpovednosti za neustále zvyšovanie environmentálnej a sociálnej výkonnosti.
Prieskum, uskutočnený agentúrou Porter Novelli (USA, 2005) ukázal, že spotrebiteľov zaujíma päťkrát viac to, aký má firma postoj a aké konkrétne aktivity v oblasti životného prostredia podniká, ako o tom bolo presvedčené samotné vedeni dopytovaných firiem. Spotrebitelia potvrdili, že environmentálna výkonnosť danej firmy ich zaujíma a riadia sa tým pri ich spotrebiteľskom správaní. Zatiaľ čo stále viac firiem posilňuje svoju výrobkovú škálu „zelenými produktmi“ predovšetkým z dôvodov public relations, spotrebiteľov v skutočnosti zaujíma viac, či výrobok alebo služba je vyššej kvality, úspory v spotrebe energií, absencia škodlivých látok a podobne. To všetko je pripisované kvalite výrobku – „je to lepší výrobok“.
Ekologicky a společensky zodpovedné podnikanie má predovšetkým ekonomické prínosy a z dlhodobého hľadiska je to spôsob ako si udržať a zvýšiť zisk.
Ekologický prístup predstavuje novú koncepciu vnímania hodnoty všetkých druhov kapitálu, vrátane prírodného. Z pohľadu riadenia podnikových aktivít dáva podnety k zlepšeniu ekonomických a environmentálnych ukazovateľov. Z marketingového hľadiska ide predovšetkým o poskytovanie väčšej a trvalejšej hodnoty pre zákazníka. Transparentnou a jasnou integrovanou marketingovou komunikáciou umožňuje využívať nové trhové príležitosti a vybudovať silnejšiu značku.
Až 82 % zadávateľov reklamy v USA plánuje výdavky do zeleného marketingu v najbližšom čase navýšiť. Pritom 28 % marketérov sa domnieva, že green marketing odkazy sú účinnejšie ako iné druhy reklamných odkazov.
Oblasť zeleného marketingu býva často napádaná, že zneužíva spoločensky zodpovedné témy k nefér propagáciu seba samého. Čo je ale zlé na tom, keď niekto povie: "Šetríme prírodné zdroje a robíme to tak a tak"?
Päť amerických korporácií s najväčším vzťahom k životnému prostrediu
Hewlett-Packard
Program pre redukciu skleníkových plynov. Prvá dôležitá IT spoločnosť, ktorá oznamuje emisie aj v rámci dodávateľského reťazca. Snaží sa odstrániť toxické substancie zo svojich produktov, podľa Greenpeace však neúspešne.
Dell
Je na štvrtom mieste medzi americkými korporáciami v rebríčku užívateľov obnoviteľnej energie, centrála využíva sto percent obnoviteľnej energie. Všetky desktopy aj laptopy v roku 2010 odoberajú o dvadsaťpäť menej energie. V roku 2008 jej uhlíková stopa dosiahla nuly (prostredníctvom použitia offset a ďalších). Dell bola v odbore jedným z mála tých, ktorá brala späť produkty za účelom recyklácie.
Johnson & Johnson
Má zriedkavé zaujatie pre zmenu klímy. Prijal prísnu metódu riadených vzťahov k životnému prostrediu, ale nezaviazal sa k nulovej uhlíkovej stope. Má najväčší vozový park, tvorený hybridnými vozidlami. Intel Najväčší korporátnej nákupcovia obnoviteľnej energie (celkovo 46% zo spotrebovaného objemu). Energetická efektivita je hlavným cieľom produktového vývoja. Viac ako zvyšovanie rýchlosti procesorov je cieľom znížiť ich spotrebu elektrickej energie. Má programy na zníženie odpadu a nižšie obsahy toxických látok.
IBM
Formálne "zelenú" politiku zaviedol už v roku 1971. Všetci noví zamestnanci prechádzajú školením o environmentálne povedomia. Dáva obzvlášť veľký dôraz na uhlíkovú stopu a dvakrát dostal cenu Climate Protection Award. Zúčastnil sa pilotných programov zníženie dopravného zahltenia Štokholme, čo viedlo k štyridsať-percentnému zníženiu skleníkových plynov, teraz sa pracuje na Londýne. Do roku 2010 minuli miliardu dolárov na zdvojnásobenie kapacity datacentier, pritom sa energie na ich prevádzku nezvýši vôbec.
———
SpäťDiskusná téma: Fenomén- Green marketing
Neboli nájdené žiadne príspevky.