Ako začínal mobilný marketing v ČR
29.06.2010 15:31Telefónica O2
Operátor vyskúšal mobilný marketing v komunikačnom mixe, v lokálnom a výkonnostným marketingu.
Na konferencii predstavil niekoľko realizovaných kampaní: Vernostný program nekúrte pánubohu do okien! realizovaný v roku 2008 v pre RWE. Počet zaslaných SMS: 240 000, celková konverzie: 3%. Launch nového typu Ford Fiesta s interaktívnou formou prezentácie nového modelu. CTR: 1,83%. Reklama na pracovný portál Monster.cz s výpisom aktuálne ponúkaných pozícií a vyhľadávaním. Nástroje: necielenej bannery, presne cielené MMS a SMS s preklikom na mobilné prezentáciu, mobilné bannery. Priemerná CTR: 3,48% - SMS: 8,33%, MMS: CTR 2,02%. Roadshow pre nové predajne Rossmann s cieľom priviesť zákazníkov. Nástroje: cielené SMS, reminder stratégie. Výsledok: priemerné zvýšenie návštevnosti predajní o 10%. Podpora launch telefónu Nokia N97. Nástroje: necielenej bannery presne cielené MMS a SMS s preklikom na mobilné prezentáciu. Výsledky mobilné bannery: CTR 2,8% - SMS: 14,7%, MMS: 18,9%.
T-Mobile
V pilotnom prevádzke (22 inzerentů/32 kampaní v testovacej prevádzke) dosiahol priemerné response rate (CTR) 2,72%, pričom najúspešnejší dosiahla 11,78%, najslabšie 0,29% response rate. SMS / MMS kampane sú podľa T-Mobilu 27x úspešnejší ako bannerové kampane na internete, u ktorých je priemerná response rate 0,1%. Reklamné SMS pre Komerční banku dosiahla response rate 2,42%. Reklamné MMS pre Durex dosiahla response rate 3,69% a conversion rate 1,44%. Mobilný pop-up pre Asus: na ponuku reagovalo z oslovených 10 tisíc zákazníkov 2,45% a na základe tohto oslovenie bolo preukázateľne predaných 31 netbookov. V direct response kampani pre vernostný program MyCokeZone dosiahla pri oslovení 1737 unikátnych užívateľov prostredníctvom SMS / MMS celkom 752 zobrazením stránok na internete v mobile. Response rate bola 5,87%, odoslaných formulárov unikátnymi Užívateľovi 3,45% (conversion rate).
Vodafone
Mobilné bannery považuje operátor minimálne za desaťkrát efektívnejšia ako internetové, CTR priemere dosahuje okolo 2%. Mená obstarávateľov, pre ktoré kampane realizoval, nezverejňuje. Pre klienta z oblasti poisťovníctva operátor zabezpečil mobilnú reklamu na podporu produktu (formou služby Ozvi sa SMS). Za týždeň oslovil 67 tisíc unikátnych užívateľov. Cena za konverziu (kontakt prostredníctvom volania) ho vyšla na 60 korún. V súčasnosti klient využíva ďalšie mobilné produkty. Denne na jeho reklamu priamo reaguje zhruba 50 užívateľov. Pre klienta z oblasti FMCG operátor v rámci brand-buildingové kampane pripravil atraktívny obsah na stiahnutie zadarmo. Priemerné CTR sa pohybovalo nad 3%. Klient z oblasti spotrebnej elektroniky prostredníctvom súťaže podporoval predaj produktu. CTR sa pohybovala okolo 2%.
———
Späť